پیام مدير به دانش آموزان عزیز :
" هروقت کسی را می بینم که وارونه در آب ایستاده است خنده ام می گیرد ، هر چند نباید بخندم چون شاید در جهانی دیگر ، دیاری دیگر ، زمانی دیگر اوراست ایستاده باشد و من وارونه"
(برگرفته از کتاب کودکی بازیافته - دکتر عبدالعظیم کریمی)
با سلام به تمامی دانش آموزان و برادران عزیزم و عرض شادباش فراوان به مناسبت ایام دهه مباركه فجر که پیش روی ماست .
اگرچه از آغاز هفته تا پایان آن بسیاری از شما را می بینم و با یکدیگر سلام می کنیم ولی بسیارکم پیش می آید که فرصت کنیم با یکدیگر درباره اهداف، برنامه ها و موضوعات آموزشی دبیرستان گفتگو کنیم . این مقال اندک را آغازی برای این منظور می دانم :
• باید بدانیم که در دبیرستان هیچ موضوعی غیر آموزشی و غیرپرورشی نمی باشد ، از نظافت کلاسها توسط دانش آموزان گرفته تا پروژه های عملی مسابقات و ... ، یکی به آموزش وپرورش مهارتهای زندگی دانش آموزان می انجامد و دیگری به آموزش و پرورش مهارتهای علمی وفنی دانش آموزان می انجامد و بر هیچ عاقلی پوشیده نیست که هردوی آنها ضروری است .
• از مهمترین اهداف آموزشی و تربیتی دبیرستان ، مشارکت جدی و فعال دانش آموزان در انجام برنامه ها و فعالیتهای مختلف دبیرستان می باشد ، از ارائه درس در کلاسها گرفته تا نصب پلاکارد و اطلاعیه برای مراسمهای مختلف دبیرستان ، مهمترین وبهترین راهکار عملی برای تحقق مشارکت در این گونه عرصه ها در دبیرستان امام خميني (ره) ، حضور فعال در گروههای آموزشی ، گروههای فوق برنامه و شوراهای دانش آموزی می باشد .
• اینکه کسی به شما بگوید یا شما را اندرز بدهد که در برنامه ها مشارکت کنید یا شما را برای این منظور دائما" تهییج نماید، ما راازاهداف آموزشی وتربیتی که در سر داریم دور می کند ، زیرا باید شما دردرون خود مشارکت فعال در تمامی اموری که به آموزش و پرورش شما مربوط است را نهادینه کنید ، این مهمترین هدفی است که به آن می اندیشیم.
• آموزش در دبیرستان امام خميني (ره) به دنبال این است که پژوهش و خلاقیت را مهمترین عناصر و روشهای یادگیری تلقی نماید ، شما نیز در تحقق این اهداف دبیران محترم خود را یاری کنید .
• هیچ چیز در یادگیری دروسی مثل ریاضی ، فیزیک وشیمی مهمتر از حل تمرینها و اهتمام جدی درباره آنها نمی باشد . کلاسهای حل تمرین ، فرصت مناسبی به منظور یادگیری بهتر در این دروس می باشد . این فرصت را مغتنم بدانید. ( بزودي در ترم دوم برنامه ريزي مي شود)
• تاکید می کنم که توجه و حضور فعال در عرصه های مختلف فعالیتها از سوی شما ، ما را به اهدافمان بیشتر نزدیک می کند .
• از نظربنده دانش آموز فعال در کلاسها و برنامه های مختلف چنین ویژگیهایی دارد :
پرسشگر است.
جستجوگر است .
مشارکت جو است .
اهل بحث و گفتگوی سازنده است .
از آموختن لذت می برد .
بسیار مطالعه می کند و با نشاط است .
و پیش ازآنکه منتظرباشدکاری را ازاوبخواهند بدنبال این است که درکاری بطورفعال شرکت کندوموثرواقع شود .
برادران عزیزم منتظر حضور فعال و با نشاط شما در پهنه مختلف برنامه های دبیرستان هستیم .
با احترام : مدير