loading...
دبیرستان امام خمینی (ره) بندرترکمن
مدیریت بازدید : 549 پنجشنبه 08 اسفند 1392 نظرات (2)

تصور کنید دو نردبان برای بالا رفتن از مسیری داشته باشیم:

نردبان اول نردبانی است که تعداد پله‌های آن کم است ولی فاصله‌ی دو پله‌ی آن بسیار زیاد است که حتی نمی‌توانید پا روی اولین پله‌ی آن بگذارید.

نردبان دوم تعداد پله‌های آن زیاد است ولی فاصله‌ی پله‌های آن متعادل است و به خوبی می‌توانید روی آن‌ها پا بگذارید.

شما کدام‌یک از این نردبان‌ها را برای رسیدن به هدف خود انتخاب می‌کنید؟

 کدام نردبان؟

 

انتخاب هر یک از این نردبان‌ها نوع تفکر و استراتژی شما را برای رسیدن به هدف خود یعنی بهبود وضعیت ترازی شما را نشان می‌دهد.

دانش‌آموز باید یک انتخاب آگاهانه برای خود داشته باشد و گام به گام برای رسیدن به هدف خود تلاش کند. در این زمینه مواردی را به صورت خلاصه در قسمت زیر بیان می‌کنیم:

1-      شناخت جایگاه حقیقی خود: اگر به صفحه‌ی شخصی خود بروید می‌توانید از جدول جمع‌بندی هدف‌گذاری خود استفاده کنید و متوجه شوید که در هر درس نسبت به هم‌تراز‌های خود چگونه عمل می‌کنید و چندتا از ده‌تا از هم‌تراز‌های خود جلوتر یا عقب‌تر هستید.

2-      آگاهی از میزان تسلط خود در هر مبحث نسبت به هم‌تراز‌های خود: در هر آزمون به صفحه‌ی شخصی خود مراجعه کنید و کارنامه‌ی ده‌تایی خود را مشاهده کنید. متوجه می‌شوید که در هر مبحث از درس‌ها نسبت به هم‌تراز‌های خود چگونه عمل کرده‌اید و آیا سؤال‌های ساده را مانند آن‌ها زده‌اید یا نه، دقیقاً کدام سؤال از کدام مبحث؟ یا نحوه‌ی عملکرد شما نسبت به سؤال‌های نسبتاً ساده یا نسبتاً دشوار و دشوار چگونه بوده است؟

3-      هدف‌گذاری: برای این‌که مشخص کنید در هر آزمون هر درس را چندتا از ده‌تا بزنید قضیه‌ی پلکان‌های نردبان را به خاطر بیاورید و درست انتخاب کنید. با نگاه به آزمون‌های گذشته به خوبی می‌توانید چندتا از ده‌تای آزمون بعدی خود را تعیین کنید. حفظ یک درس که نقاط قوت شماست و بهبود وضعیت خودتان در یک یا دو درس که وضعیت زرد و قرمز دارید.

4-      انتخاب استراتژی: با توجه به هدف‌گذاری و وضعیت هر درس خود باید برای بهبود وضعیت خود در  درس‌هایی که هدف‌گذاری کردید روش درستی داشته باشید. در این مورد می‌توانید از روش مطالعه‌ی درس‌های موفق خود یا کلکسیون روش‌ها در سایت کانون یا مشاوره از پشتیبان خود بهره بگیرید.

مثلاً من برای بهود وضعیت خود سعی می‌کنم:

1) با افزايش تعداد تمرين‌هاي تشريحي در درس‌هایی که هدف‌گذاری کردم به هدفم نزدیک‌تر شوم.

2) تعداد تست‌هايي را كه در فاصله‌ي دو آزمون حل مي كنم افزایش می‌دهم.

3) تعداد پاسخ‌هاي نادرست در درس‌های مورد نظرم را کاهش داده و درصد خود را در آن‌ها  افزايش می‌دهم.
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • لینک دوستان
  • قیمت اجاره خودرو
  • هدفمندی یارانه ها
  • آزمون تست آنلاين پوياتست
  • ضمن خدمت فرهنگیان
  • باشگاه نانو
  • ميهن دانلود
  • آسان دانلود
  • اسکان نوروزی فرهنگیان
  • انتشارات فاطمي
  • كانون پرورش فكري كودكان
  • جزيره دانش
  • بانك سئوالات مجتمع علامه تهران
  • دفترمقام معظم رهبري
  • آدرس اينترنتي بانكهاي ايران
  • سازمان هواشناسي
  • فرهنگ واژگان
  • فيش حقوقي همكاران گلستان
  • آپلود عكس گيگ
  • تبيان
  • آموزش دروس راهنمايي علي آباد
  • سامانه نام نويسي الكترونيكي دانش آموزان
  • گوگل
  • راسخون
  • گروه دين و زندگي گلستان
  • رزبلاگ
  • كانون انديشه بندرتركمن
  • استاد آنلاین
  • ایران ارتوپد
  • کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران
  • تکنولوژی و فناوری
  • طرح ملي حفظ قرآن كريم
  • علوم رباتیک
  • سازمان دانش آموزي
  • سند ملي آموزش و پرورش
  • موسسه آموزش از راه دور
  • سازمان آموزش و پرورش استثنايي
  • شبكه ملي مدارس ايران
  • صندوق ذخيره فرهنگيان
  • معاونت برنامه ريزي و منابع انساني
  • دفتر توسعه مديريت فناوري و تحول اداري
  • سازمان پژوهش و برنامه ريزي آموزشي
  • سازمان نوسازي توسعه و تحقيقات مدارس كشور
  • معاونت آموزش نظري و مهارتهاي پيش دانشگاهي
  • شورايعالي آموزش و پرورش
  • وزارت آموزش و پرورش
  • آخرین مطالب ارسال شده
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 151
  • کل نظرات : 18891
  • افراد آنلاین : 10
  • تعداد اعضا : 306
  • آی پی امروز : 42
  • آی پی دیروز : 22
  • بازدید امروز : 57
  • باردید دیروز : 30
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 5
  • بازدید هفته : 459
  • بازدید ماه : 459
  • بازدید سال : 14,585
  • بازدید کلی : 564,938
  • کدهای اختصاصی